Pokud vybíráte kolo, zdá se trekingové (nebo též krosové) kolo jako nejlepší volba. Není to jen můj subjektivní názor, nebo obhajoba vlastního kola, jen takové malé zamyšlení.
Silniční kolo je na rovné dokonalé cestě podstatně rychlejší než jiná kola, jenže z této dokonalé cesty už nesjedete. Nepodíváte se nikam do přírody, nezajedete si pro cache. Kvalitní silniční kolo je velice drahé, většinou se nedostanete pod dvacet tisíc.
Horské kolo vypadá, že by sice nějaký ten terén zdolalo, ale dejte pozor na přehnané požadavky. Většinu náročnějších terénů totiž stejně nebudete mít odvahu sjet nebo prostě velký kopec nevyšlapete. Je pravda, že se s celo-odpruženým kolem s obrovskou odpruženou vidlicí a s kvalitním rámem dokážete dostat do divočejších míst než s trekem, ale není opravdu nutné čekat zázraky. Na silnici pojedete pomalu, a kvalitní horské kolo bývá častěji ještě dražší, než kvalitní silniční.
Zato kvalitní trekingové kolo pořídíte už kolem patnácti tisíc, v žádném případě sice nebudete excelovat, ale budete mít pocit, že vše zvládáte tak akorát. Na silnici pojedete příjemně rychle, nějaký ten terén už také nebude problém. Většinou se do treků už dnes montuje i kvalitní zamykatelná odpružená vidlice a kvalitní univerzální pláště.
Samozřejmě, bereme zde případ pro „normální lidí“, tedy ti, kteří mají jen jedno kolo. Dokonce ani kdybyste měli všechny tři typy doma v garáži tak nemáte vyhráno. Naplánujete si podle map výlet na silničním kole, ale najednou, cesta která byla označená jako sjízdná cyklotrasa se zdá být trochu rozbitější... a je tu problém. Zkrátka, můj názor je, že treking je nejlepší volba pro 99% cyklopopulace.
Žádné komentáře:
Okomentovat