středa 28. ledna 2009

Metal hearts

Malá exkurze do mého hudebního repertoáru. Poslouchám spíše melodičtější skupiny (převážně Power metalové), ale nedávno jsem již začal pronikat také do Folk metalového žánru, který mi je teď asi nejbližší. A kdo ví, třeba časem začnu poslouchat i Doom/Black/Progressive Metal, u kterých, jak se říká, se nakonec všichni sejdeme. Perfektním zdrojem informací z metalového světa jsou stránky Metal Storm, což je nejen skvělá databáze metalových kapel. Ale teď už k přehledu skupin:

Trash Metal
Metallica - Legendární kapela, klasika. Jejich dvě poslední alba (St. Anger a Death Magnetic) ale moc nemusím.

Power Metal
Nightwish - Kapela, na které jsem vůbec začínal s metalem. Poslouchám všechny jejich alba, i to nejnovější (a nejrozporuplnější) se mi líbí.
Sonata Arctica - Opět jedna z prvních. Chytlavé rychlejší melodie a dobrá sóla, bohužel poslední album se mi zdá hodně slabé, snad to napraví nové, které má vyjít na konci roku 2009.
Hammerfall - Jednodušší skladby, bohužel se mi zdá, že všechny jsou téměř stejné.
Delain - Pěkné písně podtržené pěknými ženskými vokály.
Epica - Docela originální skladby, s nádechem středověku a zajímavými části s latinským textem.
DragonForce - Opravdu rychlé tempo, které ale začne po chvíli nudit.
Edguy + Avantasia - Dobré melodie, které ale také po čase omrzí.
Sabaton - Celkem průměrná skupina, jejich poslední album Art of War mě ale velmi zaujalo.

Folk Metal
Korpiklaani - Vesnický nádech písní, dobré tempo, občas ale již trochu nudné.
Eluveitie - Zajímavá kapela, některé vynikající písně, některé slabší. Spoustu různých folkových nástrojů.
Ensiferum - Středověká atmosféra, rychlé řízné melodie.

Žádné komentáře: