sobota 17. ledna 2009

Linuxové trable - zpátky k openSUSE 11.1

Všechno to začalo, když jsem objevil, že existují distribuce optimalizované pro i686 procesory - tedy všechny dnešní, a to již od dob Pentia II. Kupříkladu Ubuntu je má zachovánu kompatibilitu s i386 procesory, ale upřímně - kdo by se pokoušel rozjet Ubuntu na takovém pravěkém stroji...

Proto poskytují distribuce s předkompilovanými balíčky pro novější procesory obecně vyšší výkon. Řekl jsem si tedy, že vyzkouším Frugalware, typickou distribuci pro tyto potřeby. Po diskuzi jsem zjistil, že má údajně spoustu balíčků, Packman a všechno, s čím bych snad měl umět zacházet.

Pustil jsem se tedy do instalace. Již první zpráva oznamovala, že Frugalware je distribuce pro mírně pokročilé uživatele, a že je to potřeba vzít důsledně na vědomí. Nu což, instalací jsem se jakž takž proklikal, a vše vypadalo, že je nainstalované. Uprostřed spouštění systému ale vždy jen zčernala obrazovka, a nic dále se nedělo. Pravděpodobně se špatně detekovala grafická karta a X.org nechtěl nastartovat. Záchranný režim se ale choval naprosto stejně. Chtěl jsem se vrátit tedy zpět k Ubuntu - ale při vědomí, že zas budu muset vše znovu nastavovat, jsem na druhý disk rovnou fouknul openSUSE 11.1 - a zatím si s ním žiju spokojeně. Tentokrát ale jsem si pevně rozhodl, co chci instalovat - pouze GNOME, bez Beaglu, bez AppArmoru a dalších věcí, které nepoužívám, a které by jen zpomalovaly systém.

Mimochodem, při přechodu na SUSE se mi opět zdálo, že je vše svižnější a hezčí. Že by nějaký typ placebo efektu?

Také jsem si říkal, že by se hodila nějaká pořádná česká Wiki pro openSUSE jako u Ubuntu. Jsou tu sice české komunitní stránky SUSE Portal, ty jsou ale celkem málo updatované a praktických rad je tu dost málo.
A ještě odkaz na jeden zajímavý článek jak si zrychlit openSUSE.

Žádné komentáře: