středa 21. května 2008

Nokia N73 - další postřehy a srovnání

  • Ukazatel baterie je pěkně divný. Nejdříve stále hlásí plnou baterii a pak klesne na nulu během pár desítek minut. Navíc nikde nelze zjistit přesný procentuální zůstatek energie - na rozdíl od PDA kde tohle vše bylo samozřejmostí.
  • Docela mi začíná vadit vkládání textu přes numerickou klávesnici. Byl jsem zvyklý na virtuální QWERTZ klávesnici na dotykovém displeji, kde jsem dosahoval vyšší rychlosti psaní, než na této.
  • Synchronizace s Linuxem je možná, ale není stoprocentní. Zprovoznil jsem ji díky návodu na abclinuxu a trochu své vlastní inteligence. Problém je, že je potřeba díky připojení přes USB být root a také veškerá data se ukládají rootovi do Kontactu. Takže jsem zatím synchronizaci zavrhl do té doby, než Nokia neudělá PC Suite pro Linux. Jó, kde jsou ty časy, kdy ve Windows stačilo zastrčit PDA do kolébky, a vše už zařídil ActiveSync...
  • Teď mám možnost pracovat i s Nokií E51, která byla dříve také kanditátem pro nákup, ale kterou jsem nakonec zavrhl pro příliš malý displej (stejné rozlišení ale menší úhlopříčka). Má novější verzi Symbianu - 9.2, která má spoustu vylepšujících maličkostí, které by měly být už samozřejmostí. Ať už to je opakovaný budík, nastavení událostí informační LED diody, automatický zámek klávesnice a další. Také má silnější procesor (350 MHz), což se také odráží v rychlejších odezvách systému.
  • Nakonec tip na zajímavou freeware aplikaci - DEdit - což je zajímavý textový editor. Už jen připojit bluetooth klávesnici a vesele psát...

Žádné komentáře: