sobota 3. května 2008

Náhrada PDA - Nokia N73

Když praskl displej na PDA, bylo téměř jisté, že se nevyplatí dávat ho na opravu (stála by asi 7000,- Kč), ale spíše koupit úplně nové zařízení. A jelikož jsem měl již platformu Windows Mobile prozkoumanou, řekl jsem si, že teď je na řadě Symbian. A rozhodnutí, který symbianový mobil koupit padlo nakonec na model Nokia N73.
Nejprve k hardware. Telefon má uvnitř klasický procesor ARM 200 MHz, asi 40 MB RAM a fotoaparát 3,2 Mpx s optikou Carl Zeiss. U foťáku bych se chvíli zastavil. I když nefotí tak pěkně jako dříve koupený kompakt Lumix, je ideálním společníkem, když jej s sebou právě nemám. Fotky jsou ostré, jedniným negativem je poměrně silný přechod do fialové barvy. Ale jelikož má autofokus a dokáže zaostřit na 10 cm, nabízí se přímo k focení různých dokumentů, které jsou pak perfektně čitelné. Z hardwarové výbavy mobilu může člověk postrádat jedině Wi-Fi, ale už jsem se jaksi bez něj naučil žít, navíc na mobilu nepovažuji přítomost Wi-Fi modulu za nějak důležitou.
A teď k software. Již dříve jsem věděl, že spoustu programů pro WM je dostupných zároveň také pro Symbian, a pokud ne, tak určitě lze najít kvalitní alternativu. OziExplorer sice do mobilu nedostanu, zato se však nabízí program SmartComGPS, který je plnohodnotnou náhradou. Dokonce pracuje se stejnými formáty souborů. Také mi přijde ovládání pomocí klávesnice trošku příjemnější - nemusím pokaždé vytahovat stylus a mám vždy jednu ruku volnou. Dále z GPS programů musím ještě zmínit SportTracker přímo od Nokie, který poslouží k evidenci i trackování workoutů (hlavně běhu). Dokáže jednoduchým a přehledným způsobem zobrazit ty nejdůležitější informace, které běžec aktuálně potřebuje.
Změna je život, a tak i když jsem proti WM platformě neměl nějaké větší výhrady, nyní jsem přestoupil na Symbian. Až čas ukáže, zdali to byla dobrá volba. Udělám jen malé srovnání - PDA s WM mi během prvních dvou týdnů spadlo asi 10 krát. N73ku jsem zatím ještě nemusel restartovat ani jednou.

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Zapomněl jste dodat, že telefon, tedy spíše Symbian v něm instalovaný je stejně jako jeho předchůdce n70 neskutečně pomalý a tak se častokrát stává, že než najedete do menu a poté se probojujete na psaní SMS, raději dotyčnému zavoláte. Proto také tento telefon proklínám a po půl roce jsem ho vyměnil za LG KU990

Marek Sedlák řekl(a)...

Musím říct, že WM2003SE bylo o hodně pomalejší. Hlavně po startu systému, ale i při normální práci. Prodlevy N73 se mi nezdají až tak hrozné, i když je pravda, že by mohlo být svižnější.

Dějiny a zajímavosti řekl(a)...

Tedy já jsem z Nokií N73 100% spokojen , Myslím si že když se nák hodně nezaplní pamět telefonu , ale vše se dá do pam. karty tak by Nokia měla jet bez problému . Stává se mi že když si chci pustit nákou hudbu tak dám galerie-skladby a pak už jen čekám a furt otevírá se.. a takhle můžu čekat třeba celý den a složka se ne a ne otevřít . Možná to je tím že tam mám už 150 hudeb , ale jinak je pro me Nokia N73 nekonečně lepší než můj starý Sony Ericsson k320i .