pondělí 14. července 2008

Sluchátka KOSS Porta Pro po půl roce používání

Už půl roku mi téměř každý den dělají společnost sluchátka, která jsou de facto vstupní branou do Hi-Fi světa. I když se nemůžou srovnávat s 10x dražšími špičkovými modely, jedná se stále o nejlepší volbu s poměrem cena/výkon.

I po půlroce používání sluchátka vypadají stále jako nová. Konstrukce nepovolila ani při nošení v kapse, ani občasnými pády na zem. Jediná věc, která mi vadí je příliš tenký kabel, který se snadno sroluje a jeho tvarování do původní podoby není lehké. Přepínač comfortZone nastavuji na "Light" jen pokud sluchátka připojím k PC, venku vždy nechávám plný přítlak. Nikdy mi ani nepřipadlo, že by mě KOSSy tlačily nebo jinak ubíraly na komfortu, ani po delším poslechu.

Zvuk jsem zatím mohl otestovat jen na PDA FSC LOOX 720 a přehrávači iRiveru T60 ale zvuk byl vždy plný, mohutný a celkem vyvážený. Už po několika dnech používání začaly měniče rezonovat, což je většinou způsobeno vlasem, který se dostane k membráně. Není to ale nějak výrazně rušivý element a většinou stačí jen malé fouknutí a rezonace přestane. Víc mi vadí, když jedu nějakým hlučným dopravním prostředkem. Polouzavřená konstrukce nedokáže oddělit vnější zvuky a tak při jízdě je možné poslouchat jen nevýrazný zvuk ochuzený o basové složky. Může pomoci zvýšení hlasitosti, ale pak to může odnést váš sluch. Na časté cestování MHD bych tedy Porty nemohl doporučit.

Také vám může začít vadit, že KOSSy má skoro každý druhý, který jde po ulici. Snížení ceny pod hranici 1000,- Kč a to, že pokud někdo chce přejít z levných peckových sluchátek na něco kvalitnějšího, většinou jsou mu doporučeny právě Porta Pro, obojí zapříčinilo toto masové rozšíření. Rád bych také vyzkoušel, jak hrají Sennheisery PX 100, největší konkurent Portů. Celkově ale mohu říct, že KOSS Porta Pro mám velice rád. Je třeba si také uvědomit, že rozdíl mezi sluchátky za 500,- Kč a za 1000,- Kč je opravdu velký, zatímco rozdíl mezi sluchátky za 1000,- Kč a za 5000,- Kč už rozdílů moc nepoznáte...

Stále jako nová...

Žádné komentáře: