neděle 24. června 2007

Zábava i poznání - to je Geocaching

Geocaching je celosvětová hra, kde se majitelé GPS snaží najít ukrytou schránku (cache) pomocí souřadnic, které obdrží na internetu. Uvnitř cache se nachází sešitek (logbook), do kterého se geocacheři zapíší, a drobné předměty na výměnu, které může geocacher směnit. Cache se většinou nachází na zajímavých a významných místech a jejich účelem je zviditelnit je pomocí cachí. Více podrobností o geocachingu naleznete ve výborném článku na navigovat.cz

Takto může například vypadat cache.

První zmínku o geocachingu jsem objevil asi před rokem, při nevinném brouzdání na internetu. Řekl jsem si, že když už mám GPS tak to přece musím zkusit. Přečetl jsem si základní pravidla, zjistil že nejbližší cache Stránská skála je ode mě vzdálená asi 1 kilometr, a tak jsem vyrazil. Přišel jsem na místo, kde GPS přibližně ukazovala, že cache je tady, a začal jsem hledat. Hledal jsem asi půl hodiny - samozřejmě bez výsledku. Tehdy jsem ještě ani nevěděl, co přesně hledat a jaké jsou možné úkryty. Ani nápověda (hint) mi moc neporadila.
Později ale, jak šel čas, jsem občas zkoušel najít cache, které byly nedaleko místa, kudy jsem procházel nebo projížděl. Neúspěch vystřídalo spoustu úspěchů. Měl jsem z toho radost.

Úkryty pro cache jsou zvoleny tak, aby nic netušící kolemjdoucí lidé nic netušili. Proto občas i geocacheři, kteří přesně vědí kde a co hledat mají s nalezením problémy.

Na první pohled by člověk neřekl, že se tu něco skrývá.

Když se ale pečlivě prošmejdí všechny podezřelé předměty v okolí, dřív nebo později se cache určitě objeví.

Stačí však jen odsunout kameny a je tu cache.

Geocachingu se věnuje spoustu lidí po celém světě. Početná je i komunita v České republice. I když Geocaching není žádná soutěž, kde by se soupeřilo o ceny, existují i statistiky nalezených a skrytých cachí. Moje můžete vidět vpravo na panelu.

Kdyby jste si chtěli vyzkoušet Geocaching, není ze začátku ani potřeba GPS. Hodně cachí se dá lehce nalézt pouze pomocí leteckých map a nápovědy. Později, pokud vás to začne bavit si můžete nějaké GPS zařízení pořídit.

Žádné komentáře: