pátek 21. června 2013

Casio G-Shock DW-5600E

Když jsem začal nosit své první G-Shocky GA-150, musel jsem uznat, že jsou přece jen na mé zápěstí trošku velké. Proto jsem téměř ihned začal pokukovat po dalších "géčkách", které by tentokrát byly menší, a které by byly v klasickém digitálním provedení. Docela se mi líbily hranatější modely, a konkrétně jsem si po krátké prohlídce vybral model DW-5600E.


DW-5600E jsou jedny z nejlevnějších G-Shocků vůbec - na Amazonu se jejich cena pohybuje v přepočtu kolem 800 Kč, což je docela rozdíl oproti 2500 Kč u našich prodejců. Jakmile přišly domů, a jakmile jsem si je nasadil na ruku, hned jsem věděl, že jsem tentokrát vybral velmi dobře. Velikost hodinek je pro mé útlejší zápěstí optimální a jsou velice lehké, takže skoro ani nejdou na ruce cítit. Designově se mi také líbí, tento "vintage" styl má něco do sebe. DW-5600E už je téměř legendární model, protože se bez změn vyrábí již od roku 1996 (a jeho předchůdce DW-5600C, který vypadá skoro stejně dokonce už od roku 1987).

Najdeme zde pouze ty nejzákladnější funkce - čas, alarm, odpočet a stopky - což ale naprosto postačuje (světový čas jsem na GA-150 použil jen jednou). Velmi užitečně je také zobrazení aktuálního času v režimu stopek. Displej je výborně čitelný a podsvícení je rovnoměrné a intenzivní. Speciální funkcí je také jakýsi "světelný alarm", po jehož zapnutí začne podsvícení rychle problikávat pokaždé, když zazní alarm, nebo skončí odpočítávání.


Jedinou výtku, kterou vůči tomuto modelu mám, je hodně zapuštěné tlačítko ADJUST. Úmysl byl sice dobrý, protože si tak například nechtěně nevyresetujete stopky. Ale přece jen je toto tlačítko často používáno, a pokud hodinky máte na ruce, velmi obtížně se mačká. I tak ale mají tyto G-Shocky šanci stát se mými nejpoužívanějšími hodinkami.

Žádné komentáře: