neděle 16. prosince 2012

Nejlepší Custom ROM pro Huawei U8650 Sonic

Jelikož telefon Huawei Sonic si získal díky svému příznivému poměru cena/výkon hodně uživatelů, vzniklo pro něj i značné množství různých upravených ROM, které buď rozšiřují funkčnost, nebo poskytují minimalistické a rychlé prostředí pro vlastní uzpůsobení.

Nutností pro přehrání ROM jinou kompilací systému je mít flashnutý tzv. ClockWorkMod Recovery, který umožní ještě před nabootováním systému různé operace jako vymazání cache, uživatelských dat, kompletní zálohu, nebo i právě nahrání balíčku s Custom ROM. K tomuto kroku jsem se odhodlal až po zhruba půl roce spokojeného používání Stock ROM od Huawei s Androidem ve verzi 2.3.5. Začaly mi ale vadit předinstalované aplikace, které zbytečně zatěžovaly systém, a které jsem nijak nevyužíval.

První Custom ROM, která šla do mého přístoje, byl známý CyanogenMod ve verzi 7.2, který je postaven na Androidu 2.3.7. Ze začátku jsem byl nadšen, protože mi umožnil přetaktovat procesor až na 729 MHz (z původních 600 MHz), což citelně zrychlilo chod systému i aplikací (zejména her), přidával spoustu nového nastavení a možnosti uzpůsobení, přibyly profily telefonu, atd. Nicméně zásadním problémem CyanogenModu na tomto telefonu je špatná správa paměti, což jsem zjistil až po pár týdnech používání. Aplikace jsou násilně ukončovány, pokud paměť dojde (což se stává velice často), vadí to nejvíce u přehrávání hudby. Navíc se hudba často "trhala", a přehrávání nebylo úplně plynulé, i když jste s telefonem nic nedělali.

Po kompletní záloze systému jsem tak byl nucen začít hledat novou ROM, která by těmito problémy netrpěla. Jen tak ze zajímavosti jsem zkusil CyanogenMod 9, který je založen na Androidu 4.0.4 (Ice Cream Sandwich). I když jsem nečekal, že se stane použitelnou ROM, už jen kvůli nefunkčnosti vestavěného fotoaparátu, přesto jsem byl překvapen, že systém běžel relativně plynule, i když třeba jen otevření SMS trvalo přibližně 3 sekundy (v Gingerbreadu to je téměř okamžitě).

Vyzkoušel jsem v rychlosti ještě asi 3 další známé ROM, ale nakonec jsem prozatím zůstal u Minimal ROM 1.0.2. Obsahuje nutné minimum pro normální fungování telefonu, takže zbytečně nezatěžuje už tak pomalý Sonic, a přitom má vlastní jádro, které umožňuje přetaktování. Android zde nalezneme ve verzi 2.3.6. Vzhledově má jen minimální změny oproti čistému Androidu, praktické je ale procento zbývající baterie v horní liště. Trochu ovšem zamrzí, že ve stavové liště nejsou žádné rychlé vypínače Wi-Fi, GPS, atd. Co však je nejdůležitější je fakt, že vše jede znatelně rychle, plynule, a s minimem záseků, opět stabilně na 729 MHz. Přehrávání hudby je bez chyb, a aplikace skutečně zůstává v paměti i při otevření jiných. Jako defaultní launcher je zde LauncherPro, který z mého pohledu má optimální poměr náročnost/funkčnost. Z mého pohledu se jedná o nejvyladěnější ROM pro Huawei Sonic.


Žádné komentáře: