pátek 12. září 2008

Vodafone Mobile Connect flash - Huawei K2540 (E162)

Momentálně testuji zajímavou nabídku Vodafonu - připojení pomocí tarifu "Připojení na stálo" a USB modem Huawei K2540 (nebo také E162). Modem zvládá připojení pouze pomocí GPRS nebo EDGE, což je v případě Vodafonu naprosto v pořádku. Zatím testuji první měsíc zadarmo, každý další měsíc se platí 650,- Kč, což není málo, ale ještě je to přijatelná částka (za mobilní internet).
Rychlost EDGE je sice stále dost malá, ale na běžné prohlížení a stahování menších souborů naprosto dostačuje.

Hned jako první mě zajímalo, jak modem zprovoznit v Linuxu. Malým experimentováním se to podařilo. Je potřeba nejprve mít nainstalovaný buď konzolový nástroj wvdial, nebo grafický Gnome PPP. Připojování je trochu krkolomější, ale zatím jsem nenašel způsob, jak ho zjednodušit. Nejprve je potřeba zadat PIN, což se provádí příkazem
AT+CPIN=xxxx (samozřejmě místo xxxx je váš PIN)
a dále už sérií init příkazů se provede samotné připojení
ATZ
AT Q0 V1 E1 S0=0 &C1 &D2 +FCLASS=0
at+cgdcont=1,"ip","internet"
každý řádek odpovídá jednomu příkazu init. Problém, proč nejde připojit jedním klikem je to, že po zadání PINu, je potřeba chvíli počkat až se modem zinicializuje, proto je potřeba to dělat takto nadvakrát. Také jsem zjistil, že je potřeba už při startu PC mít modem zapojen do USB, jinak ho systém vůbec nedetekuje.
Kdybych našel rychlejší způsob, byl bych nadšen. Původně jsem ale počítal, že modem vůbec v Linuxu nerozchodím.

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Jo, taky mám ten samý modem, nemůžeš prosím tvůj návod rozšířit pro lidi co se nevyznají v ppp, na how-to návod typu
spustime wvdial
$ wvdial
> prikaz1
...
...
Bylo by to super.
Díky, coub

Anonymní řekl(a)...

Včera jsem si ho taky koupil. Me obavi o pripojeni a funkcnost se vyparili po pripojeni modemu k notasu.Mam naistalovany posledni ubuntu a plne aktualizovano, notas modemm ihned poznal jen jsem musel nastavit mobilniho operatora, to me zabralomasi 30 sekund(upozornuju ze ubuntu a vubec linux pouzivam 1 mesic) takze to urcite zvladne kazdy jn se musite divat poradne co se vam obevy na liste.

Anonymní řekl(a)...

Potvrzuji. Mám Ubuntu 9.04. Po zasunutí USB modemu jsem otevřel "Edit Connections" - pravým kliknout na ikonu NetworkManager appletu, add new "Mobil Broadband", vybrat modem, který se automaticky detekuje, vybrat z nabídky příslušného operátora a zaškrtnout "Connect automatically".