pátek 28. září 2012

USB Aku nabíječka EZOPower 5200mAh

Dříve jsem řešil nízkou výdrž baterie v mobilních zařízeních dokoupením náhradní baterie. To ale s sebou nese zejména nevýhody nepraktické výměny (vypnutí a zapnutí přístroje), a zejména kompatibility pouze s jedním daným přístrojem. Teď jsem ale přešel na mnohem univerzálnější řešení - USB aku nabíječku. A jelikož jsem nebyl spokojen s nabídkou českých e-shopů, objednal jsem na Amazonu nabíječku EZOPower 5200mAh - za v přepočtu asi 500 Kč (bez DPH a dopravy).


Nabíječka je překvapivě malá, a docela lehká. Dodávají ji s různými konektory na všemožná archaická i současná zařízení, ale stejně nám v 90% postačí prosté MicroUSB. Funguje velmi jednoduše - nejdříve se asi 5 hodin nabíjí ze zásuvky přes konektor "INPUT", a poté po zapnutí stisknutím tlačítka dokáže energii vydat do různých přístrojů přes konektor "OUTPUT". Jako takový bonus má ještě LED svítilnu, která se zapíná dlouhým podržením vypínacího tlačítka. Nahoře ukazují čtyři modré diody buď nabíjení, nebo kolik zbývá energie.

Díky své poměrně vysoké kapacitě dokáže můj mobil nabít přibližně 2,5 krát. Moje dřívější výdrž, která při používání GPS a navigaci byla přibližně 8 hodin, se tak prodloužila na vynikajících 28 hodin. Není problém při chůzi si nabíječku schovat do batohu, a mobil s kabelem mít v kapse. Při jízdě na kole zase dávám nabíječku do brašny, a kabel vede k držáku - opět nijak nezavazí.


Lituji pouze jedné věci - že jsem si ji nepořídil už mnohem dříve.

Žádné komentáře: