úterý 21. prosince 2010

Jak jsem zkusil Foursquare a jak jsem ho ihned přestal používat

Foursquare bych nazval jako Geocaching bez keší. V podstatě přijdete na nějaké místo, přes mobil s GPS a aplikaci zaregistrujete místo jako check-in a ten se pak objeví na vašem profilu. Opět se jako v případě Geocachingu jedná o nějaká zajímavá místa, ale v tomto případě jsou to spíš restaurace, bary, parky, obchody apod.

Z Foursquare jsem měl již od počátků rozporuplné zkušenosti. Nejdříve mi nešlo přihlásit se pomocí oficiální aplikace Foursquare pro Symbian - podařilo se mi to až později s aplikací Socially. Když jsem si vyhledal všechna check-in místa v mém okolí, byl jsem překvapen jejich velkým množstvím. Skutečně v tomto problém není - množství Foursquare uživatelů v ČR je dostatečné pro to, aby tato síť mohla reálně fungovat. Problém je podle mě v samotném principu. Zaprvé je možno se checkovat i na hodně vzdálených místech - mě se podařilo checknout se na letišti, které je ode mě vzdáleno asi 3 km. Zadruhé, i když budu hrát poctivě, a čekovat se jen na místech, která skutečně navštívím, nedává mi to žádnou "satisfakci" jako třeba v případě nalezení dobře schované kešky. Za určité dosažené milníky sice dostáváte odznáčky, ale stále máte pocit, že to jde příliš lehce a nic speciálního jste pro to nevykonali. Foursquare jde používat jen jako průvodce po neznámém městě, např. pro nalezení dobré restaurace, ale zde spíš naráží na možnost nerelevantních informací, a v některých místech na malé množství uživatelů. Poslední věcí, která by mi ale až zas tak nevadila, je možnost zneužití informací o aktuální poloze. Přece jen když se checknete, ihned všichni ostatní vidí, kde se nacházíte.

Ve výsledku jsem se rozhodl, že Foursquare nebudu používat. Nedávám mu ani moc šancí do budoucna, protože mě jeho filozofie prostě neoslovila.

1 komentář:

mr.kriz řekl(a)...

Myslím, že s touto službou mají tvůrci hodně plánů. Jak říkáš, že to je nevýznamné checkovat se někde, je to sice tak, ale jenom u nás. Četl jsem, že v Americe mají v plánu nějaké výhody pro uživatele, kteří se třeba v restauraci checkují pravidelně. Tyto výhody pak mohou být jak například sleva na určitě zboží atd. Ale u nás to zatím nemá asi význam, protože komunita lidí, kteří tuto službu používají není až tak velká.