pondělí 22. září 2008

XBMC - kvalitní a jednoduchý media center

Často jsem si položil otázku, zda potřebuji vůbec nějaký media center. Často jsem si odpovídal, že ne. Viděl jsem jeho využití jen u PC trvale připojeného k televizi. Pak jsem ale zkusil XBMC, a vážně zvažuji, zda ho nezačít používat každodenně.

Mám 19'' LCD a tak z postele jde ještě stále dobře sledovat na monitoru spoustu detailů. Problém byl spíše s ovládáním. Dálkový ovladač se mi rozhodně kupovat nechtělo, zase ale mám gamepad s kabelem dlouhým 2 m, který se dá takto poměrně rozumně používat. Vždy jsem ale narazil na problém v softwaru media centerů pro Linux. Zkoušel jsem mythtv, ten ale vyžadoval poměrně obtížné nastavování v databázi MySQL, pak elisa, která mě neoslovila hlavně kvůli střídmosti a nepříliš dobrému ovládání. Tyto nedostatky XBMC nemá. Je jednoduchý na obsluhu a nemusí se složitě nastavovat, má velice příjemné ovládání, zajímavý vzhled a spoustu vychytávek, např. rozšiřující Python skripty. Existuje ve verzích pro Windows, Linux, Mac a dokonce i pro Xbox. Celkově dělá velice dobrý dojem, jen by snad mohl být trošku svižnější (to bude ale spíš problém mé slabé grafiky). Můžete si dokonce stáhnout i LiveCD, a nebo bootovací obraz na flash disk. Existují u něj i balíčky pro Ubuntu.

Zatím je tento slibný projekt ve stádiu první bety, uvidíme co nového přinesou jeho další verze. Budu tedy zvažovat, zda se mým novým rituálem má stát po příchodu domů okamžité nastartování XBMC a ulehnutí do řádné vzdálenosti od obrazovky, nebo se opět shrbit na židli u stolu.

Žádné komentáře: